Bevezető

 2009.06.15. 23:04

Ma végre rászántam magamat, hogy írjak a blogomba, ha már megkreáltam.

A lényeget már ismeritek. Küzdelmek és kitartás árán lezuhant rólam 10 kg a mérleg szerint. Szerintem több is... Ha belegondolok, hogy a lelki oldás következtében legalább egy mázsa teher gördült le rólam, akkor a mérleg túlontúl keveset mutat. És vegyük azt is figyelembe, hogy az izom közben épült, mert én az eredményt tornával értem el, és mint tudjuk az izom nehezebb, mint a háj. :D

Most már elmondhatom, hogy közelítek ahhoz az alakhoz, amit ideálisként magamnak elfogadok.

Hosszú volt az út, amíg idáig eljutottam. Belekezdeni nehéz volt...hisz az ember akkor még hajlamos nem látni a végeredményt. Nincs még hite, hogy abból a kövér börtönből egyszer csak kiszabadul egy csinos alak. Pedig benne van bizony, ahogy a kőben is ott rejtezik a szobor, csak kell egy szobrász, aki ki szobrászkodja onnan. Nos, jó tanács. Indulj így neki, légy - na nem a hajad - hanem a magad szobrásza. Én akkor kb. február első napjaiban hoztam egy döntést. Elég volt mindenből, ami nem én vagyok. Ami valahogy rám került, és marhára le akartam szedni onnan...

Amit ajánlani tudok. Aki előtte nem tornázott és sportolt, jobb, ha valami lájtossal kezdi. Pl. callanetics, vagy lusta torna, de ajánlom még a hastánc kezdőknek zsírégetős vidiket. Nos én előtte csak az egyetemen tornáztam, szóval én is ez a kategória voltam. És mennyire türelmetlen... De az ízületek miatt muszáj bemelegíteni... akár hetekig is. Erre az időre még ajánlok gerinctornát, és a nemkezdőknek természetesen jógát.

A következő periódusnál már egyre vidámabb voltam. És persze minden nap, amelyiken kihagytam a mindennapi tornámat, bizony,nagyon is hiányzott. Akkoriban még esténként bújtam tornaruhába. A munkahelyről hazamenet már terveztem a délutánomat, hogy mikor és hogy fér bele a mozgás elfoglalt életembe. Észre sem vettem, és már hetente ötször válogattam az 1 órás tornavideók széles skálájából.

Úr Isten, először semmi változás nem volt. A hülye mérleg is pár kilóval többet mutatott, a ruhák feszültek, és a sírás kerülgetett. Akkor megbeszéltem magammal, hogy elég. Ha sírok, attól nem fogyok, ha nem folytatom, itt ragadok, és kövéren halok meg, de ha nem adom fel, akkor a végén még karcsú leszek ám! Nem adtam fel. Ez volt az úgynevezett holt-pont. Szinte mindenkit utol ér. Olyan ez, mint a kisördög, aki azt skandálja a füledbe, hogy nincs értelme az egésznek. Fogd be a füled, és ne hagyd magadat.

Ebben a szakaszban már egyre komolyabb tornákat vettem elő. A kedvencem lett Czanik Balázs Capoira egyese, de csak ez, a többit nem szerettem meg, vagy a Pump it up Beach Body - vékony csajokkal, akik pont olyan alakkal rendelkeznek, amilyet én szeretnék, és egy ari pasival. Aztán akkor kezdtem el Bíró Ica tornáit is. Icától a VII videó lett a favorit. Ez volt a mai adag is. Sokan úgy nyilatkoztak Icáról, hogy nem szimpatikus nekik, nem tetszik a hangja, és egyéb nyafogások. Nekem kifejezetten megtetszett a pozitív hozzáállása és kisugárzása, és le a kalappal, hogy ennyi idősen is így néz ki. 

Közben persze számtalan videót kipróbáltam a taebotól a salsáig. Ha tudsz angolul, Davina McCall dvd-t is ajánlom. Az csúcs, milyen pofákat vág a csaj. :) Egy megnézést megér.

Aztán elértem a harmadik, jelenlegi szakaszomhoz, amikor lezuhantak a kilók. Még nem tökéletes, de már kezdem látni mi lesz a szobrászkodás majdani végeredménye. Most már lecsökkentettem heti 3 alkalomra a tornát. Előkerültek Leslie Sansone Gyalogolj otthon anyagai. (Walk at home) Nagyon élvezem. Pláne, hogy kardióval lehet a legjobban fogyni, és nem mellesleg váltogatva az intenzitást, ahogy azt a hölgy teszi. És ugye a legjobb zsírégető tartomány, ha közben még tudsz beszélgetni. Itt minden egyben van. Na és elővettem a hullahoppot. A legjobb derékkarcsúsító. Csak legyen súlya. Vagy fa , vagy a magic hullahopp. Ez utóbbi színjátszós kékzöld foltok kavalkádját festette a derekamra először, de utána egy héttel már gyúrta lefelé a feleslegemet. Marha nagy intenzitással!

Sok tapasztalat van már mögöttem a fitness otthoni űzésének fortélyaiban. Ha választassz egy videót, keress mindig olyat, ami a hátizmokra is hangsúlyt fektet. Ugyanis a hasizmozást jól kiegészíti, és nem mellesleg szükséges mindenkinek a gerinctorna. A bemelegítés-nyújtás alap. Olyan anyag legyen, ami nem hagyja ki egyiket sem, a legjobb, ha az egyes torna-blokkok között is nyújtanak.

Folyadék-pótlás: a legfontosabb. Ha tornázol, sokkal több folyadékra van szükséged. És azért nem mellesleg vitamin pótlásra is. Az izmok zabálják pl a magnéziumot is. De jobb egy komplexet választanod, ami által megkapsz minden érdemleges vitamint. Sok gyümi és zöldség elengedhetetlen. Pezsgőtabik elfelejtve.

Amin változtattam az utolsó periódusban, hogy hajnalban, felkelek másfél órával hamarabb (5-kor kelek, 6:30 helyett), és akkor tornázok. Állítólag ilyenkor aktivizáljuk a zsírégetést, és egész nap tart a folyamata, és baromira megpörgeti az anyagcserét! :) De ez általban véve is igaz a tornára. Az ember kedve is jobb lesz, kevesebb alvással is beéri, és egyszer csak jön az eredmény. Bye háj! :D Ezekért a pillanatokért érdemes élni, mikor megjegyzik a kollégák, hogy fogytál, megdícsér a kedvesed, és az a hüle mérleg sem tud többet mutatni. Na és a lényeg, egyszercsak beleférsz egy régi nadrágodba. :) A célok már megvannak, csak tenni kell érte ... kinek kicsit, kinek sokat.

Egy apró momentum még a végére... Hogy állsz az elengedés fogalmával? Jó lenne rámeditálni... sajnos sokan nem hiszik el, de nagy gubancot tud okozni... nem egyszerű dolog. Egy nehezen elhagyott kapcsolat, egy hirtelen eltávozott szerettünk láthatatlan kötődése, berögzött viselkedés minták, szokások, ragaszkodás a múlthoz, nemfelejtés... Nagyon fontos a meditáció. Ugyanis valamit magunkra kötünk, azért építkezünk magunk köré. Nekem sajnos májusig kellett várnom, hogy rájöjjek mibe kapaszkodok még. Kellett hozzá valaki, aki elvágta a szálakat, egy déjavu érzés, egy átírt történet és végre megszabadultam hosszú évek kötelékeitől.

Szóval nosza, kell egy cél, hogy milyen akarsz lenni, egy időpont, hogy mikorra, és egy döntés, hogy mindezt meg is csinálod. Mindegy mit választassz, kinek a tornáját, hány percest stb., csak élvezd, higyj és csináld, hetente legalább 3szor. És várd az eredményt.

(Agykontrollosoknak plusz infó: elmetükre-technika, na és a testformáló labor ;))

 

Legyünk karcsúbbak napról napra!

Címkék: fogyás fitness kitartás testsúly karcsúság lesliesansone

A bejegyzés trackback címe:

https://egyre-karcsubban.blog.hu/api/trackback/id/tr181187738

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása